کیست مویی

جراحی کیست مویی باز بهتر است یا بسته

جراحی کیست مویی باز یا بسته

به طور کل برای عمل جراحی کیست مویی پایین کمر از دو روش استفاده می شود. در روش جراحی باز جراح کیست مویی پس از برداشتن بافت کیست ناحیه جراحی را باز گذاشته و با گاز و پنبه سوراخی که در انتهای کمر ایجاد شده پر می کند. در روش جراحی کیست مویی بسته به دلیل برش خاصی که در ناحیه ایجاد می شود جراح می تواند زخم را بسته و با بخیه سوراخ ایجاد شده ناشی از کیست مویی را ببندد.

عمل جراحی کیست مویی باز چگونه است؟

در این روش بعد از برداشتنکیست موییزخم باز گذاشته می شود و جراح جای خالی کیست را با پانسمان پر می کند اما ناحیه بخیه زده نمی شود و زخم باز گذاشته می شود. بنابر وسعت جراحی و وضعیت عمومی بیمار پزشک تعیین می کند که “درن” برای زخم گذاشته شود یا خیر. “درن” وسیله ای است که برای کمک به خشک شدن زخم و خروج ترشحات چرکی توسط جراح کار گذاشته می شود. معادل “درن” در فارسی زهکشی است.

تاریخ ویزیت های بعدی بیمار پس از جراحی کیست مویی مشخص می شود.

مقایسه جراحی باز و بسته کیست مویی

نقاط ضعف و قوت جراحی کیست مویی به روش باز:

پانسمان تا بسته شدن زخم باید هر روز تعویض شود. این تعویض روزانه برای اکثر بیماران سخت است به خصوص اگر بیمار کارمند باشد و نیمی از روز در اداره و محل کار به سر ببرد.

به دلیل نزدیکی ناحیه کیست مویی در پایین کمر به مقعد هنگام عمل دفع بسیار باید مراقب باشد تا آلودگی به زخم باز سرایت نکند. در غیر این صورت زخم باز به سرعت عفونت می کند.

دوره نقاهت و بهبودی کامل بسیار طولانی است. نقطه قوت روش جراحی کیست مویی به روش باز این است که اگر ناحیه خشک و تمیز نگه داشته شود و پانسمان روزانه به موقع تعویض شود احتمال عفونت زخم بسیار کم می شود.

عمل جراحی کیست مویی بسته چگونه است؟

در این روش پس از برداشتن بافت کیست فاصله بین برش با بخیه قابل جذب بسته می شود. در اکثر مواقع از بستن به روش ساده یا همان فلپ بافت اطراف استفاده می شود. گاها درن یا معادل فارسی آن زه گذاشته می شود تا ترشحات به راحتی خارج شود. از کشیدن درن بدون اجازه پزشک جدا خودداری کنید.

نقاط ضعف و قوت جراحی کیست مویی به روش بسته:

قبل از هر چیز بدانید که این روش در بهترین حالت با لیزر پرتوان انجام می شود زیرا برش لیزر کیست مویی بسیار حساس و ظریف است. در مرحله بعد جراحی که این روش را برای درمان کیست مویی شما انتخاب می کند باید تجربه و مهارت کافی در این زمینه را داشته باشد. در صورت عدم تخلیه مناسب ممکن است کیست مویی ریشه کن نشود و بیمار نیاز به جراحی مجدد پیدا کند.

به دلیل بسته شدن زخم با بخیه دیگر از پانسمان های طاقت فرسا و خسته کننده خبری نیست. به دلیل بسته شدن زخم بیمار درد بسیار کمتری را تحمل می کند و با سرعت بیشتری به محل کار و زندگی روزمره باز می گردد.

دیگر از صحنه دلخراش زخم باز خبری نیست و تنها چند بخیه کوچک و قابل جذب باقی می ماند که به مرور زمان محو خواهد شد.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی اولین زن جراح در ایران که جراحی بیماری های نشیمنگاه با لیزر پرتوان را به طور تخصصی و ماهرانه انجام داده اند. ایشان فارغ التحصیل ۱۳۷۸سال از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دارای بورد تخصصی می باشند. ایشان هزاران جراحی موفق با لیزر را طی سالیان طولانی انجام داده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

76 دیدگاه برای “جراحی کیست مویی باز بهتر است یا بسته

  1. محمدرضا گفت:

    سلام
    دکتر من ۱۸ سالمه وهمین هفته پیش عمل سینوس باز انجام دادم چندتا سوال داشتم اول اینکه من شوهر عمه هم عمل کرده ولی اکن تو همون هفته اول خوب شده دوم اینکه من بازیکن والیبالم و مسابقات هم نزدیک دقیقن کی میتونم برم سر تمرین
    و دکتر تا کی باید پانسمان عوض کنم چون واقعا درد داره
    ممنون میشم پاسخ بدید❤🤍

    1. سلام بهتر بود که جراحی بسته با لیزر کیست مویی انجام می دادید که به تمرینات خود هم برسید. بسته به وسعت جراحی و سرعت بهبود زخم ممکن است نیاز باشد تا دو ماه استراحت کنید و تا زمان بسته شدن کامل زخم باید پانسمان را به طور روزانه انجام دهید و ورزش و فعالیت سنگین هم انجام ندهید که زخم شما باز نشود.

  2. امیرحسین نصراللهی گفت:

    من امروز 8 روزه عمل بسته کیست مویی انجام دادم و راضی بودم ولی دو روزه ترشحاتی در سطح بخیه دیده میشه ایا خطرناکه یا طبیعیه و باید شست و شو داده بشه

    1. سلام افزایش ترشحات بعد از 8 روز طبیعی نیست. علاوه بر این که باید هر روز ناحیه را با سرم شستوشو تمیز کنید لازم است به جراح معالج خود نیز مراجعه کنید. معمولا 10 روز بعد از جراحی بسته کیست مویی لازم است که بخیه ها کشیده شود و تاخیر در کشیدن بخیه ها منجر به بروز عفونت در ناحیه می گردد.

  3. پریسا گفت:

    سلام وقتتون بخیر ،
    برادرم در اواخر سال 1395 کیست مویی داشتند که دکتر عمل باز به صورت سنتی کردند و بعد از دوره ی طولانی تعویض پانسمان و … دوباره سال بعد شهریور 1396 سینوس مجددا عود کرد و همان پزشک قبلی دوباره عمل باز ( سنتی ) برای برادرم انجام دادند منتها این سری خیلی بیشتر از قبل محل تخلیه شده بود و دوباره همان مراحل تعویض و نقاهت و پاکیزگی محل انجام شد ( محل موردنظر را شیو میکردیم ) و تااینکه بعداز گذشت 4 سال متوجه شدیم محل موردنظر یکم متورم شده و ابسه کرده که الان بیشتر ابسه کرده ، و چون حفره بزرگ بود طول کشید تا پربشه و الان جای عمل که ما میبینیم کاملا بسته شده فقط یکم قسمت پایین بعضی موقعا انگاریک کوچولو باز میشد و ما گفتیم حتما طبیعیه تااینکه چندوقت پیش دکتر رفتیم برادرم را معاینه کردند و گفتند جای عمل ظاهرا بسته شده و داخل هنوز خالیه و اینکه چرک خشک کن تجویز کردن و برادرم مصرف کردند و چون حساسیت داره زیاد نمیتونه چرک خشک کن مصرف کنه حالا ما موندیم چیکار کنیم؟ ما سری اول که برادرم عمل کرد اطلاع نداشتیم میشه با لیزرم انجام داد .
    حال سوال من این است که ما باید چیکارکنیم و اینکه ایا با لیزر قابل عمل و یا درمان هست؟و اینکه بهترین نوع عمل در این مرحله کدام است؟

    ممنون از شما

    1. سلام ایشان باید معاینه شوند. چنانچه بافت ناحیه کیست مویی بر اثر جراحی سنتی مکرر بیش از اندازه از بین رفته باشد امکان جراحی بسته با لیزر وجود نخواهد داشت. اما باتوجه به این که مدت زیادی از آخرین جراحی گذشته است ممکن است بتوانیم لیزر کیست مویی را برای ایشان انجام دهیم. از مطب وقت ویزیت حضوری یا ویزیت آنلاین بیماران راه دور بگیرید.

  4. اراد کاویانی گفت:

    س سلام من ۴ روز پیش عمل کیست موی با لیزر انجام دادم و قرار شد بسته باشد و دکتر گفت فلت میکنم بعد عمل اون ناحیه همش شد بخیه و درن گزاشته شد گفته شده بعد ۱ هفته ب فعالیت کارم بر میگردم اما باید ۷ روز وایسم تا درن خارج کنن خواستم از خانم دکتر بپرسم این همه بخیه برای من لازم بود حدود ۲۵ تا ب شکل N و خط باسن تا اخر ایا من واقعا لیزر شدم یا ب روش سنتی انجام داد بخیه زد درد شدیدی دارم لطفا کمکم کنید

    1. سلام جراحی شما به روش بسته بوده اما از نوع فلپ. روش لیزر و جراحی من بسته است اما به اندازه روش فلپ نیاز به برش و بخیه ندارد. متاسفانه در روش فلپ تعداد بخیه ها زیاد است و معمول جای جراحی بر روی بدن بیمار باقی می ماند.

      1. اراد کاویانی گفت:

        سلاسلام مجدد خانم دکتر من ب روش فلپ کیست موی انجام دادم و اصلا نمیدونستم فلپ چیه دکتر گفت از پانسمان درد خون ریزی خبری نیست منم قبول کردم تا ۸ روز درن بهم وصل بود وقتی درن کشیدم دکتر گفت عفونت کرده و من تمام مراحل بهداشتی انجام دادم و بسیار شدید درد داشتم دکتر بدون بی حسی همه ۲۵ بخیه کشید و دوباره بخیه کرد بدون بی حسی درد وحشتناکی تحمل کردم تا ۱ شب خوب بود اما دوباره از یکی از بخیه ها بسیار زیاد خون ابه میاد خانم دکتر من باید بزارم خون ابه بیاد بره و ایا میشه روی زخم باز گزاشت هوا بخوره … و بعد عمل شدید گوش سمت چپم شروع ب درد گرفتن میکنه خانم دکتر من نمیدونستم فلپ چی هست من تنها گفتم بدون درد و پانسمان باشه با لیزر انجام بدید ایا روش فلپ با لیزر هست الان ۱۳ روز گزشته ولی دکتر ب من قول ۱ هفته داد و بدون پانسمان اما متاسفانه همش باید پانسمان بشه بس خون ابه میاد استرس زیادی دارم خواهش میکنم جوابم بدید

        1. سلام روش فلپ در واقع تکنیک برشی است که جراح استفاده می کند. من از این تکنیک استفاده نمی کنم چون اسکار بزرگ و تعداد بخیه زیادی دارد. ممکن است جراح با تیغ جراحی، کوتر یا لیزر پرتوان این جراحی را انجام دهد. در مورد وضعیت شما نمی توانم بدون معاینه نظری بدهم. فقط دقت کنید که برای کشیدن بخیه ها به موقع به جراح معالج مراجعه کنید. اگر کشیدن بخیه با تاخیر انجام شود زخم شما عفونت می کند. من لیزر کیست مویی را به روش بسته و روش پلاستیک با برش بسیار بسیار کوچکی انجام می دهم که از سال 86 تا اکنون بیماران من هیچ مورد عود و عوارضی را گزارش نداده اند.

  5. مبین گفت:

    سلام من جدیدا متوجه شدم کیست مویی دارم و ترس از عمل باز دارم خواستم بپرسم اگر زود اقدام به عمل انجام ندم ممکن کیست مویی بزرگتر بشه سا زود اقدام کنم
    از چه روشی واسه عمل استفاده کنم
    و هزینه کلی عمل به دست شما چقدر میشه

    1. سلام اگر زود اقدام نکنید مسلما بیماری شما عارضه دار می شود و گسترده تر می شود. بهتر است از جراحی بسته و پلاستیک با لیزر کیست مویی نزد یک متخصص ماهر در این زمینه درمان کیست مویی را انجام دهید. هزینه لیزر کیست مویی بعد از معاینه مشخص می شود. حدود هزینه را می توانید تلفنی از مطب بپرسید.

  6. مبین گفت:

    سلام من جدیدا متوجه شدم که کیست مویی دارم به یک جراح مراجعه کردم که گفت عمل باز انجام بدم ولی با یه سری تحقیات به این پی بردم که با لیزر پیش شما بهتره خواستم بپرسم دوره ای درمانش چقدر طول میکشه ایا خطری هم داره اخه من از یک استان دیگه میام خدمت شما بعد از چند روز میتونم سر پا بشم ممنون از شما

    1. سلام توصیه می کنم از مطب یک وقت ویزیت آنلاین بیماران راه دور بگیرید. بعد از ارسال عکس کیست مویی هماهنگی های لازم انجام می شود و اطلاعات دقیقی درباره لیزر کیست مویی شما اعلام خواهد شد. لیزر کیست مویی حدود 30 دقیقه طول می کشد و بعد از چند ساعت از کلینیک مرخص می شود. فقط یک شب استراحت نیاز دارید و خطرناک هم نیست. معمولا بعد از 10 روز بخیه ها کشیده می شود که می توانید این کار را در شهر خود هم انجام دهید.

  7. اراد کاویانی گفت:

    ……. سلام خانم دکتر من عمل کیست موی ب روش فلپ انجام دادم و لیزر دکتر به من گفت که شما هم لیزر شدید هم فلپ بعد ۸ روز برای کشیدن درن مراجعه کردم و دکتر گفت ابسه کرده زخمت و بخیه ها کامل کشید و مجدد بخیه کرد ایا میشه هم لیزر کرد هم فلپ …؟ بعد از بخیه مجدد زخم من ترشع خیلی زیادی خارج شد بعد ۱۰ روز ب دکتر مراجعه کردم و بخیه های من را کشید بعد کشیدن بخیه ۲ حفره داخل زخم میبینم ایا طبیعی است من به دکترم گفتم بدون درد باشد الان ۱۸ روز از عمل میگزره و خوب نشدم و ۲ حفره گودی داخل زخمم ب وجود اومد ک دکترم گفت مشکلی نداره خوب میشی دکترم بهم گفت تو هم لیزر شدی هم فلپ خواهش میکنم جوابم بدید

    1. سلام، لیزر پرتوان وسیله ای است برای برش دقیق تر و بهتر که به جای تیغ و کوتر استفاده می شود. با استفاده از لیزر پرتوان هم می توان جراحی کیست مویی به روش فلپ را انجام داد و هم جراحی کیست مویی به روش بسته و پلاستیک را که من روش دوم را ترجیح می دهم زیرا در روش پلاستیک اسکار جراحی مثل اسکار روش فلپ بر روی بدن بیمار باقی نمی ماند. برای لیزر کیست مویی هر جراحی ممکن است روش خاصی را در نظر بگیرد و تمام روش های لیزر و جراحی کیست مویی با هم یکی نیست.

  8. پریسا گفت:

    سلام دکتر، من ۲۸ سالمه و سه ماه و نیم قبل جراحی باز انجام دادم. هر روز زخم و شستم و با باند تمیز پانسمان کردم، اما زخمم هنوز باز ه
    به نظر شما چرا بسته نمیشه؟ و راهکار شما برای این مشکل چیه؟
    بی نهایت از راهنمایی تون سپاسگزارم

    1. سلام اگر زخم عفونت کند و موهای زائد را از بین نبرید زخم بسته نمی شود. به جراح معالج خود مراجعه بفرمایید.

  9. زهرا گفت:

    سلام خانم دکتر شوهرم کیست مویی داشت رفتیم پیش دکتر اول گفت لیزر میشه بعد عمل جراحی بصورت باز انجام داد اما میگفت با لیزره حالا بعد ی هفته اصلا هیچ تعقیری نمیبینم فقط دیواره هاو کف زخم عفونت داره چیکار کنیم دردشم شدیده

    1. سلام جراحی کیست مویی با لیزر به دو روش انجام می شود. روش باز و روش بسته. من لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک را انجام می دهم. برای کنترل عفونت زخم باز کیست مویی لازم است همواره موهای زائد این ناحیه را تمیز کنید و هر روز زخم را با سرم شستوشو بشویید و پانسمان را تعویض کنید.

  10. ملیحه زعفرانیه گفت:

    سلام وقت بخیر خانم دکتر عزیز.
    3 هفته پیش عمل کیست مویی به روش بسته انجام دادم.
    تا 10 روز اول که پانسمان خیلی بزرگی بهم بخیه زده بودند بعد از 10 روز رفتم و پانسمانو برام باز کردن و الان و جای بخیه ها هستش . و روزی چند بار شست و شویی با بتادین انجام میدم.
    چند تا از کامنت های شما دیدم ک فرمودین اگر بخیه دیر بکشین منجر به عفونت میشه!!مگه نمیگن ک این بخیه ها جذبیه!!!!!

    1. سلام برخی از بخیه های جراحی کیست مویی به روش بسته جذبی است و برخی باید کشیده شود. این مورد را جراح معالج بسته به شرایط بیمار انجام می دهند و زمان مناسب کشیدن بخیه های جراحی کیست مویی را نیز متخصص جراحی معالج تعیین می کند.

      1. مچکرم ازتون خانم دکتر.زنده باشین☺

  11. محدثه گفت:

    سلام خانم دکتر
    من تقریبا یک هفته است فهمیدم کیست مویی دارم
    و دکتر گفت ابسه کرده
    من دیشب رفتم مطب دکتر و ابسه رو دراوردن
    و محل عمل باز است
    ایا میشه برای انجام عمل اصلی یعنی دراوردن کیست مویی
    عمل بسته انجام بدم
    و اینکه میگن عمل باز بهتره با اینکه درد بیشتری داره
    درسته؟
    لطفاا جواب بدین و کمکم کنید چند روز دیگه عمل دارم خواهش میکنم
    خیلی میترسم .

    1. سلام بله این امکان وجود دارد که جراحی کیست مویی به روش بسته بعد از تخلیه آبسه انجام شود مگر در مواقعی که طی تخلیه قبلی بخش وسیعی از بافت آسیب دیده باشد. توصیه می کنم به یک متخصص جراحی و لیزر ماهر مراجعه کنید و لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک بدون عود و بازگشت را انجام دهید.

  12. Miray گفت:

    سلام خانم دکتر .من یه هفته پیش عمل جراحی کیست مویی به روش بسته داشتم.بعد یه هفته رفتم بخیه هامو بکشن .وقتی دید گف عفونت کرده و کل بخیه هارو باز کرد و گف باید باز بمونه و هرروز پانسمان کنی . میخواستم بپرسم این کار درسته ؟و بیشتر از این میترسم که تو این روش باز عفونت کنه .و اینکه موقع رفتن سرویس باعث عفونت بشه .و یکی اینکه پانسمان سرپایی انجام بشه یا حالت دراز کشیده؟

    1. طبق دستور جراح معالج خود عمل کنید و مراقبت ها را طبق نظر ایشان انجام دهید.

  13. رضا گفت:

    سلام و وقت بخیر
    من مشکل کیست مویی داشتم ترشحات و درد به اتمام رسیده و هیچ گونه درد و ترشحی محل درد دیگر ندارد ، می خواستم بدونم آیا بازهم نیاز به عمل هست ؟

    1. بله لازم است کیست تخلیه شود. زیرا عود کیست مویی خبر نمی دهد.

  14. بهنام گفت:

    سلام وقت بخیر خانم دکتر بنده ۸روز عمل باز موبرگشتی انجام دادم درد زیاد دارم موقع تعویض پانسمان دردش تا کی هست!

    1. این مورد را با جراح خود درمیان بگذارید. ممکن است یک هفته الی یک ماه در هنگام تعویض پانسمان زخم باز درد داشته باشید. برای کاهش درد توصیه می کنم پانسمان را کاملا مرطوب کنید که به راحتی از موضع جدا شود و مراقبت باشید زخم شما عفونت نکند. زیرا عفونت منجر به بروز درد می شود.

  15. کاربر گفت:

    سلام خانم دکتر من کیست مویی داشتم دکتر گفت عمل می‌کنیم باید یه ماه استراحت کنی منم مونده بودم چیکار کنم به خاطر امتحانات نمی تونستم رفتم پیش یه نفر که توی طب سنتی استاده برام خالی کرد. آیا ممکنه دوباره کیست دربیاد؟

    1. استاد طب سنتی توانایی و مجوز جراحی و درناژ کیست مویی را ندارد و حتما یک عملیات سطحی انجام داده اند. اگر جراحی کیست مویی با لیزر پرتوان و به روش بسته انجام شود نیازی به استراحت یک ماهه و مراقبت های سخت ندارد. توصیه می کنم بعد از امتحانات برای لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک مراجعه بفرمایید که جدار کیست کاملا تخلیه و تخریب شود و به روش پلاستیک و بدون اسکار بسته شود.

  16. Farhan گفت:

    سلام
    من کیست مویی دارم و تازه داره ترشحات چرکیش شروع میشه
    با توجه ب امتحانات آیا میشه عملش رو ب تعویق انداخت یا ضروریه ک عمل شه؟!
    و آیا عمل لیزر بهتره یا روش باز؟! یعنی کدوم یکیش مطمئن تره(ک عود نکنه)

    1. عمل جراحی کیست مویی یا لیزر کیست مویی اورژانسی نیست و اگر دچار آبسه و عفونت شدید می توانید نسبت به تخلیه سرپایی آن برای کاهش موقت درد اقدام کنید. البته تخلیه عفونت توسط متخصص انجام می شود و شما نباید زخم را دستکاری کنید. سپس بعد از امتحانات نسبت به عمل جراحی یا لیزر کیست مویی اقدام کنید. بهترین روش درمان کیست مویی لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک نزد جراحی است که این جراحی را با تضمین و بدون عود و بازگشت انجام می دهند.

  17. پرستو رضایی گفت:

    سلام خانم دکتر
    پسر17ساله من تو دوران کرونا دچار کیست مویی شد که به خاطر کرونا جراحی نکردیم/ میخواستم ببینم در روش جراحی با لیزر کل لاشه ی کیست و موهای موجود در اون خارج میشه یا فقط موهای توی کیست رو خارج می کنید.؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. در روش لیزر کیست مویی که من انجام می دهم جدار کیست و بافت و محتویات آن کاملا تخلیه می شود و زخم به روش پلاستیک بسته می شود. من این جراحی با لیزر را بدون عود و بازگشت انجام می دهم.

  18. بهزاد محمدی گفت:

    سلام خانوم دکتر وقتتون بخیر
    ببخشید من یک ماه پیش کیست موییم چرک کرد و چرک خشک کن مصرف کردم به مدت دو هفته بعد آبسه ترکید و باز شد درده شدید داشتم بعد از خارج شدن آبسه دردم افتاد الان کاملا خوب شده ولی اون ناحیه هنوز سفت هست..دکتر مراجعه کردم گفت باید جراحی شی با بخیه منم ترس از این عمل دارم چون خیلی جاش بده از دکتر پرسیدم لیذر میشه گفت لیزر احتمال برگشتش خیلی زیاده خواهش میکنم راهنمایی کنید من چیکار کنم کدوم روشو انتخاب کنم ممنون

    1. من لیزر کیست مویی را تضمینی و بدون عود و بازگشت انجام می دهم. زیرا فقط از لیزر کم توان استفاده نمی کنم و با لیزر پرتوان تمام جدار کیست و بقایای آن را برمیدارم. بخیه کوچکی هم به روش پلاستیک میزنم که جای آن باقی نخواهد ماند. نمونه های جراحی کیست مویی به روش بسته و پلاستیک را در سایت مشاهده کنید.

  19. علیرضا گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید من تا الان۳بار عمل کبست موئی انجام دادم ۲بار به صورت سنتی و۱بار هم لیزری ولی الان دوباره عود کرد وهر۱ماه یکبار زخمم باز میشه یکم خون آبه ازش میاد و دوباره بسته میشه وعمل لیزری را هم دکتر۵تا سوراخ ریز زدن و با لیزر داخل سوراخ ها را سوزاندن ولی متاسفانه خوب نشدم به نظرتون باید چکار کنم ترا خدا یه روش درست به من معرفی کنید بخدا خسته شدم الان۱۰ساله که درگیر این بیماری هستم
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. روش لیزر کیست مویی که من انجام می دهم متفاوت است. از مطب وقت ویزیت بگیرید. اگر امکان لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک برای شما امکانپذیر باشد با تضمین و بدون بازگشت انجام خواهد شد.

  20. مهتاب گفت:

    سلا دکتر
    همسر من کیست مویی داشتن ک دو روز پیش رفتیم ک با لیزر درمان بشن و ما فک میکردیم ک لیزر همینیه ک با ی سوراخ کوچیک کار تموم میشه
    ولی اندازه ی گردو حفره ایجاد شده و گفتن ک هرروز باید توی حفره رو با گاز پر کنیم و تعویضش کنیم

    ایشون راننده کامیون هستن بخاطر همین درمان با لیزر رو انتخاب کردیم ک زودتر بتونن ب کارشون برگردن
    ولی با اون حفره ب اون بزرگی آخه چجوری؟!
    و اینکه بالیزر هم همینقدر حفره ایجاد میشد یا دکتر الکی گفتن ک لیزره؟!

    1. جراحی با لیزر هم به دو روش انجام می شود به روش بسته و باز. در روش لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک زخم کاملا بسته می شود. احتمالا قبل از جراحی این مورد را با جراح خود درمیان نگذاشتید و ایشان هم اشاره ای نکرده بودند. من لیزر کیست مویی را به روش بسته و پلاستیک انجام می دهم.

  21. نگین گفت:

    با سلام من چند روزی بود که در ناحیه کمر احساس درد شدیدی داشتم و کم‌کم سیاه و کبود تر میشود
    پیش دکتر رفتم تشخیص دادن کیست مویی از نوع خفیف هست و عملی انجام ندادند و چرک خوشک کن برایم تجویز کردن و یک حفره به اندازه ۲سانتی متر باز کردند که چرک خالی شه و دردی دیگر در این ناحیه ندارم آیا این روش مشکلی دارد؟

    1. این روش جهت تسکین موقت درد و آماده سازی ناحیه برای عمل جراحی کیست مویی می باشد. نسبت به جراحی یا لیزر کیست مویی در اولین فرصت اقدام فرمایید.

  22. مهدی گفت:

    سلام ببخشید بردار من کیست مویی دارد دکترش گفته عمل میکنیم و جای بریده شده بخیه نمیزنیم دو هفته مرتب با بتادین تمیز شود و سه ماه طول می‌کشه که جای عمل درست بشه

    1. مراقبت بعد از جراحی باز بسیار سخت است و هزینه بالایی دارد. من لیزر کیست مویی را به روش بسته و تضمینی بدون عود و بازگشت انجام می دهم. به همین دلیل روش باز را پیشنهاد نمی کنم.

  23. مجتبی گفت:

    سلام خانوم دکتر همسرم سه روزه عمل کبست مویی انجام دادن من براش پانسمانو تعویض میکنم و محل زخمم تمیز میکنم ولی تا به امروز شسشتو ندادم لازمه باسرم شستشو تمیزش کنم؟

    1. بله با سرم شستشو ناحیه را کاملا تمیز کنید و سپس پانسمان کنید.

  24. زهره گفت:

    سلام کیست مویی وقتی آبسه کند امکان لیزر هست

    1. بله امکان دارد. اگر جراح تشخیص بدهد یک بار تخلیه سرپایی آبسه انجام می شود و بعد از چند روز لیزر کیست مویی انجام می شود.

  25. مژگان گفت:

    سلام خدمت خانم دکتر گرامی، پسرم کیست مو داشت جراحی باز کرد اما بعد از ده سال دوباره مبتلی شد یعنی حفره ای به قطر ۵۰ میلی و عمق حدود ۳۰۰ میلی داشت که متأسفانه اینبار دیر جراحی کرد و حدود یکسال با کیست مدارا کرد و بلاخره جراحی بسته انجام داد اما بعداز کشیدن بخیه ها دوباره زیر پوست خونابه جمع شد و بازهم حفره ای به اندازه اول ایجاد شد ولی اینبار حفره عفونی نیست و سونوگرافی کیست مویی را نشان نداده اما آن حفره بسته نمی‌شود، پزشک دیگری نظر داده حفره را به روش فلپ لمبرگ جراحی کند بلکه پوست پیوندی سالم باشد و دیگر حفره ای ایجاد نشود ، در دو مورد خواهشمندم راهنمایی بفرمایید ابتدا آیا بنظر شما این روش می‌تواند مفید باشد و دوم لطفا مراقبت پس از عمل نکاتی را بفرمایید چون کلنیک مربوطه و پزشک مورد نظر می‌خواهند حتی یک شب نیز بستری نداشته باشد و این جراحی را خیلی ساده و راحت نعرفی کرده اند . منتظر دیدگاه استادانه حضرتعالی هستم . با سپاس

    1. روش فلپ اسکار جراحی بزرگی بر روی بدن بیمار باقی می گذارد. حتما موهای زائد ناحیه را با یک روش مناسب از بین ببرید و در صورت امکان از مطب من وقت ویزیت بگیرید. ممکن است بتوانیم برای ایشان لیزر کیست مویی انجام بدهیم. مراقبت های بعد از عمل کیست مویی را در همین سایت مطالعه بفرمایید.

      1. مژگان گفت:

        عرض سلام و احترام، ممنون که وقت گذاشتید ، حفره الان ایشان کیست مویی ندارد، سونوگرافی گفته کیست مو وجود ندارد و فقط حفره ای با خونابه ست و تشریح عفونت ندارد و مشکل بافت پوست و حفره است که دقیقا روی خط وسط باسن قرار دارد و متأسفانه تجویز فلپ شده ،آنهم با شرایطی که حتی یک شب در بیمارستان بستری نباشد و بسیار نگران هستم ، چون پیوند پوست نیازمند یه جورایی فشار روی بافت هست مثل شکم بند برای ابدومنوپلاستی، یا فک بند بعد از جراحی غبغب ، متأسفانه مقدور نیست تهران باشند و خدمت شما برسند ، خیلی نگران هستم

  26. رضا گفت:

    سلام خسته نباشید،
    من رفتم پیش متخصص جراح عمومی بعد گفتن کیست مویی دارم (سرش باز شده)بعد قرص چرک خش‌کن دادن و گفتن بعد از مصرف باید عمل کنم؛ الان بعد چند روز از مصرف قرص‌ها ،چرکاش خشک شده و دردی هم ندارم و سرش بسته شده ، بعد می‌خواستم بپرسم نیاز به جراحی هست؟

    1. بله کیست مویی خود به خود و با داروی آنتی بیوتیک درمان نمی شود. حتما نسبت به تخلیه و درناژ کیست با یکی از روش های عمل جراحی یا لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک اقدام نمایید.

  27. هوشمند گفت:

    سلام حانم دکتر بنده مبتلا به کیست مویی هستم یک روشی برای درمان این کیست موجود هست که سوراخ یک سانتی متری در محل زخم ایجاد می کنند و با لیزر کیست رو تحت درمان قرار میدن بخیه ای هم در کار نیست و طی یک روز مریض میتونه به فعالیتش ادامه بده آیا شما با این روش درمانی مریض رو درمان میکنید یا بخیه میزنید؟ اصلا همچین روشی وجود داره در ایران؟؟؟

    1. من انواع لیزر کیست مویی را با توجه به شرایط بیمار انجام می دهم. نکته مهم درباره درمان کیست مویی این است که جای عمل باقی نماند، عود نکند و کوتاهترین دوره نقاهت را داشته باشد.

  28. محمدرضا حزباوی گفت:

    سلام خانم دکتر بنده زخم بستر گرفتم به مساحت ۵در۵ سانت و دکترم از روش فلپ بسته انجامش دادن و ۱۰۰تا بخیه خوردم و اینکه تا به الان که ۲ماه شده دکترم اجازه هیچ فعالیتی رو بهم نداده بنظرتون این صحیحه یا دکترم مبالغه کرده

    1. من از جراحی شما اطلاعی ندارم اما بعد از عمل جراحی کیست مویی به روش فلپ بیماری استراحت مطلق نمی شود و تا دو ماه باید از انجام فعالیت های سنگین خودداری کند.

  29. زهرا گفت:

    سلام من ۷ روز پیش عمل سینوس کردم گفتن بخیه جذبی الان نگاه کردم روی زخم باز نمیدونم از اول بسته بوده یا نه به نظرتون بخیه باز شده؟ چرک دارم و یه مقدار سوزش و درد

    1. ممکن است جراح شما تمام زخم را بخیه نکرده باشد یا بر اثر فشار و یا عوامل دیگر بخشی از بخیه باز شده باشد. بهتر است فورا به جراح معالج خودتان مراجعه کنید.

  30. سهیلا گفت:

    سلام وقت بخیر من هم یه نوع کیست با بافت نرم در انتهای ستون فقراتم دراوردم که دکتر جراح روده میگفت باید عمل باز انجام بدیم ولی من قبول نکردم با لیزر هزینه اش چقدر میشه

    1. هزینه لیزر کیست مویی به روش بسته معمولا بالاتر از جراحی باز می باشد. اما دیگر هزینه پانسمان بعد از جراحی را ندارید. حدودا روزی 200 هزار تومان هزینه پانسمان زخم باز می باشد و ممکن است تا دو هفته تا دو ماه ادامه داشته باشد. حدود هزینه را می توانید تلفنی از مطب یا اینستاگرام بپرسید. برای اطلاع از هزینه دقیق لازم است ویزیت شوید.

  31. امیرعباس افلاکی گفت:

    سلام خانم دکتر من 10روز پیش دردی در ناحیه انتهای کمرم احساس کردم و هر چه شد در روز ها بعد بیشتر به طوری که به پشت نمیتونستم به خوابم بعد تورم کرد وبعد از مدتی سر باز کرد حدودا یک سال ونیم است بطور هر 4ماه یکبار اینطور میشم چکار کنم ایا این عمل باز انجام میشود یا بسته ممنون

    1. من انواع کیست مویی را به روش بسته و با لیزر انجام می دهم. مگر در مواقع خاص که بعد از ویزیت مشخص می شود. لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک با لیزر پرتوان و کم توان برای انواع کیست مویی کاربرد دارد.

  32. مریم گفت:

    سلام وقت بخیر
    هانم دکتر من چهار روز پیش عمل کیست مویی با لیزر انجام دادم و باز هست و اندازه یک بادام تخلیه شده دکترم گفتن محل عمل رو با سرم و گاز استریل روزی دوبارتمیز کنم و پانسمان کنم
    حالا در محل زخم ترشحات سفید رنگی هست که از روی پوست کنده نمیشه آیا طبیعی هست؟

    1. جراحی شما به روش باز انجام شده است و حتما باید پانسمان فشاری را با دقت داخل زخم بگذارید. ترشحات سفید را با گاز استریل کاملا تمیز کنید. اگر برای انجام این کار مشکل دارید از یک بهیار، پرستار یا پزشک معالج خود کمک بگیرید. بعد از عمل جراحی کیست مویی به روش باز بسیار مهم است که مو و آلودگی داخل زخم نرود که زخم بسته شود.

  33. اشکان گفت:

    سلام من پارسال همین موقع عمل کیست باز انجام دادم الان بازم هم پوست ب طور کامل بازشده.چیکار کنم لطفاً راهنمایی کنید ممنون

    1. مجدد به جراح مراجعه کنید. درضمن یک روش مناسب برای تمیز کردن موهای زائد انتخاب کنید که کیست مویی شما مجدد عود نکند. به محل جراحی نیز فشار وارد نکنید.

  34. معصومه گفت:

    سلام توروخدا جواب بدین خیلی حالم بده ، من تو شهرمون پیش یک نفر رفتم فک کردم عمل لیزر بسته انجام میدن ولی عملم بازه و من واقعا اذیتم ، نمیتونم درد هم نداشته باشم هر دقیقه کلافه ام چرا عمل بسته انجام ندادم. ، کم کم دارم جنون میگیرم ، ده روز انجام دادم همش میگم کی قرارع پر شه، کی دوره نقاهت تموم میشه ، میتونم ببرم پیش دکتر دیگ برام بخیه شو انجام بدن تبدیل به عمل بسته بشه ؟

    1. جراحی باز را نمی توانید مجدد بخیه کنید مگر در مواقع خاص. حالا که جراحی باز انجام دادین مراقبت های بعد از جراحی باز کیست مویی را کاملا با آرامش و دقت رعایت کنید که دچار عود نشوید. معمولا 8 هفته طول می کشد که زخم کاملا بسته شود. اگر زخم وسیع نباشد و مراقبت ها را به خوبی انجام دهید این مدت زمان کوتاهتر هم خواهد شد. استفاده از کرم های ترمیم کننده و داشتن رژیم غذایی به ترمیم سریعتر و پر شدن زخم جراحی باز کمک می کند. حتما موهای زائد را کامل تمیز کنید که چیزی داخل زخم نرود.

  35. وحید گفت:

    سلام خانم دکتر من پنج سال پیش کیست مویی عمل کردم ولی هنوز که هنوز بازه بعضی وقتا خون ریزی میکنم مشکلش چیه اسیرم کرده مرسی اگه جواب بدین

    1. کیست مویی شما عود کرده است. احتمالا موهای زائد را هم از بین نبرده اید. علاوه بر لیزر کیست مویی به روش بسته لیزر موهای زائد را هم به شما پیشنهاد می کنم.

  36. Zareei گفت:

    سلام خانم دکتر
    دختر من 17 سالشه با درد شدید پایین کمر به بیمارستان مراجعه کردیم گفتن آبسه است باید سریعا جراحی بشه.دخترم رو به اتاق عمل بردند با بی حس کردن از کمر آبسه رو تخلیه کردند دو روز بعد که برای ویزیت به مطب مراجعه کردیم،ب ما گفتند که بیماری دختر شما کیست موییه.اما چون آبسه کرده بوده باید عمل برداشتن کیست در دو مرحله انجام بشه
    از این زخم مراقبت بشه ک عفونت نگیره تا دو هفته دیگه به شما وقت عمل اصلی رو بدیم .بنظرتون این عمل دومرحله ای طبیعیه؟
    البته آقای دکتر کلا روشش به این مدله چون به همه بیمارهای کیست مویی همین رو میگفتن

    1. بله بهتر است که ابتدا آبسه تخلیه شود و در صورت نیاز 10 روز آنتی بیوتیک مصرف شود و سپس برای عمل جراحی کیست مویی یا لیزر کیست مویی اقدام نمایید. درضمن این عمل اورژانسی نیست و می توانید با تمیز نگهداشتن ناحیه و لیزر موهای زائد تا حدودی از عود آبسه کیست مویی جلوگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *