جراحی زیبایی

عمل جراحی سینه

عمل سینه-عمل جراحی سینه شامل:

  1. کوچک کردن سینه های بزرگ
  2. بزرگ کردن سینه های کوچک تر از حد نرمال
  3. اصلاح تفاوت اندازه ی سینه ها
  4. ماستوپگسی یا لیفت سینه

۱- عمل کوچک کردن سینه

عمل کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی کاهنده

کاربرد اصلی عمل کوچک کردن سینه شامل سینه بسیار بزرگ می باشد
اهداف کوچک کردن پستان عبارتند از

  1. کاهش درد و ناراحتی های ناشی از وزن سینه
  2. کاهش اندازه سینه به سایز طبیعی
  3. ایجاد قوام و شکل مناسب و دلخواه پستان
  4. حفظ حس نوک پستان
  5. اسکار کوچک
  6. حفظ مجاری شیری
  7. ایجاد اندازه ای پستان که امکان معاینه آن را فراهم سازد

علل دیگر جراحی کاهنده سینه شامل:

  • درد شانه، درد گردن و پشت
  • گوشه گیری شدید به علت بزرگی سینه
  • ایجاد مشکل در خوابیدن
  • استریاهای روی سینه
  • عفونت مکرر زیر سینه ها

هم چنین، موارد کاربرد فرعی عمل جراحی سینه شامل محدودیت فعالیت ورزشی، تنگی نفس ضمن فعالیت، اشکال در یافتن لباس مناسب و ایجاد شیار و لک روی شانه ها می باشد.

این نوع بزرگی که در نوجوانی رخ می دهد، معمولا همراه با چاقی نیست و علت آن، حساس بودن بافت سینه به هورمون های جنسی است. بزرگی سینه باعث خجالت، گوشه گیری و کاهش فعالیت های اجتماعی و ورزشی نوجوان می شود..

سینه های بزرگ علاوه بر چهره نا زیبا و به هم ریختن تناسب اندام؛ مشکلات طبی بی شماری را ایجاد می کند. بر اساس حجم سینه ها ؛سن بیمار و درخواست وی در داشتن حجم مشخص از سینه؛ تکنیک های مختلفی برای جراحی سینه مطرح شده است. در سینه های متوسط از روش فلپ فوقانی با ایجاد یک برش دور هاله و یک برش عمودی زیر سینه عمل جراحی سینه انجام شده و سینه ظاهری گرد؛ زیبا و با کاهش حجم نسبی پیدا می کند. کم بودن خطوط برش و شکل گرد تر و زیبا تر از مزایای این تکنیک است. بیمارانی که بزرگی شدید و افتادگی سینه دارند بهتر است جراحی سینه به روش فلپ تحتانی عمل شوند. برش این عمل به صورت تی برعکس است. تغییر شکل و کاهش حجم قابل توجه سینه ها از مزایای این تکنیک است.
به طور کلی، در افرادی که به شکایت بزرگی سینه مراجعه می کنند، تنها درمان مؤثر استفاده از جراحی است و روش های درمانی دارویی یا مؤثر نبوده یا به علت ایجاد عوارض مختلف توصیه نمی شوند. برای عمل کوچک کردن سینه از برش های متعدد و متفاوتی استفاده می شود که هر چقدر مقدار بزرگی بیش تر باشد، باید برش وسیع تری هم داده شود.

قبل از عمل جراحی زیبایی سینه باید معاینه دقیق سینه و ماموگرافی انجام شود.

۲- بزرگ کردن سینه های کوچک

اگر شما از اندازه ی سینهخود ناراضی می باشید افزایش حجم سینهها توسط جراحی Breast Augmentation یکی از روش های درمان می باشد . این روش می تواند

  • سینه های شما را پرتر و برحسته تر کند.
  • بین دو سینه تقارن ایجاد کند.
  • اعتماد به نفس و ظاهر شما را بهبود بخشد.

نام دیگر این روش جراحی Augmentation Mammoplasty یا همان بازسازی سینه از طریق افزایش حجم آن می باشد و در این جراحی سینه از پروتز سینه جهت ایجاد یک سینه بزرگ تر و پرتر و یا جایگزینی حجمی از سینه که در حین حاملگی یا کاهش وزن از بین رفته استفاده می گردد . از پروتز جهت باز سازی سینه که در حین سرطان و یا ضربه از بین رفته هم استفاده می گردد .
روش افزایش حجم سینه ها یا Breast Augmentation برای بازسازی سینه هایی که افتادگی شدید دارند مناسب نمی باشد و اگر شما بخواهید که هم زمان سینه های شما بزرگ تر به نظر برسد و در سطح بالا تری قرار گیرد باید از جراحی Breast Lift ( بالابردن سینه) و گذاشتن هم زمان پروتز سینه استفاده نمائید .

پروتز سینه

در میان اعمال جراحی پلاستیک شایع عمل (پروتز سینه) از جمله موفق ترین جراحی هاست که تاثیر زیادی در بهبود اعتماد به نفس در روابط خانوادگی و اجتماعی فرد دارد.به نظر من یکی از بهترین اعمال جراحی پلاستیک عمل پروتز سینه است؛زیرا شخص با یک خط عمل کوچک یک تغییر بسیار بزرگ و زیبا دارد. باید توجه داشت که بیش از ۴۰ سال است که (پروتز سینه) استفاده می شود . با پیشرفت تکنولوژی به طور مرتب نسل های جدیدتر و با کیفیت بهتر این (پروتز سینه) ها وارد بازار می شود به قسمی که شاید هیچ وسیله ی پزشکی به اندازه ی (پروتز های سینه) مورد نقد و بررسی قرار نگرفته باشد.

درباره پروتز سينه

پروتز هاي اناتوميك براي بازسازي پستان و يا بزرگ كردن پستان در زنان لاغر استفاده مي شود. پروتزهاي گرد براي بزرگ كردن پستان استفاده مي شود.

روش عمل پروتز سينه

  • برش زير پستان
  • برش دور هاله ي پستان
  • برش زير بغل
  • برش ناف

جراحي پستان

جراحي زيبايي پستان شامل ٤ حرف s ميباشد

  • Shape
  • Size
  • Symmetry
  • Scars

شكل ايده ال پستان شامل برجستگي با حجم كافي بالا و پايين نوك پستان و برجستگي بيشتر پايين از بالاي سينه ميباشد. نوك پستان بايد در محل حداكثر برجستگي قرار بگيرد. در جراحي سينه شكل سينه از اسكار مهمتر است ولي هردو بايد ورد توجه قرار بگيرند.

پروتز پستان و انواع پروتز پستان

در ناحیه ساب گلندولار یا روی عضله
بهترین نوع پروتز سینه پروتز جنس ژلی یا سیلیکون است
اما تصمیم گیرنده نهایی بیمار است
روش روي عضله براي پروتز سينه روش ارجح است ولي اگر بافت كافي براي پوشش وجود ندارد از روش زير عضله استفاد مي كنيم

بهترين روش عمل پروتز سينه روش چين زير پستان است اگر چين زير پستاني وجود ندارد مي شود از روش زير بغل استفاده كرد

جراحی سینه با پروتز در چه مواردی کاربرد دارد؟

  1. افزایش اندازه در کسانی که بافت سینه در آن ها رشد نکرده است یا به دنبال کاهش وزن شدید یا شیردهی تحلیل یافته است.
  2. بهبود افتادگی خفیف سینه یا کمک به ترمیم افتادگی های متوسط یا شدید سینه ضمن عمل لیفت.
  3. بهبود عدم تقارن های مادرزادی سینه.
  4. ترمیم محل سینه به دنبال برداشته شدن به علت سرطان.
  5. کمک به ایجاد تناسب با عرض قفسه ی سینه.

۳-ماستوپگسی یا لیفت سینه

ماستوپگسی یک عمل جراحی زیبایی سینه برای درست کردن سایز؛ شکل و بالا بردن سینه روی قفسه سینه در زنانی است که حجم سینه نرمال دارند .در این عمل پوست و بافت اضافی سینه برداشته شده و بافت ؛ارئول و نوک سینه به محل بالاتر منتقل می شود. عمل جراحی لیفت سینه علت پزشکی ندارد و شخص به علت فعالیت فیزیکی و یا زیبایی متقاضی این عمل می باشد.

در روش بزرگ كردن سينه با استفاده از انواع پروتز، مي توان پروتز را در زير عضله پستان يا روي آن كار گذاشت در واقع پروتز در زير بافت قرار داده مي شودآمادگی های قبل از عمل جراحی سینه

مشخصات يك سينه يا پستان نرمال در زنان بالغ

روش ليفت يا بالا كشيدن سينه

معاینه دقیق سینه ها و زیر بغل از نظر وجود توده انجام آزمایشاتی مانند

CBC-BUN-CR -FBS-U A-HBSAG-HBSAB-HCVAB-HIV TEST-PT-PTT

مشاوره قلب در افراد بالای ۴۰ سال؛ سونوگرافی سینه در همه افراد کاندید عمل جراحی سینه و ماموگرافی در افراد بالای ۳۵ سال؛ عدم کشیدن سیگار از یک ماه قبل از عمل در افراد سیگاری و تا دو هفته بعد از عمل جراحی از زمان شیردهی باید حداقل شش ماه گذشته باشد و سینه عاری از شیر باشد.

مراقبت های بعد از عمل پروتز سینه

این عمل سرپایی است و بعد از عمل داروی مسکن خوراکی و آنتی بیوتیک خوراکی بمدت ٣ روز تجویز می شود
مراقبت های بعد از جراحی پستان : بهتر است بیمار طی ۲۴ ساعت اول تحت نظر باشد و در این زمان فشار خون سیستولیک نباید بیشتر از ۱۲۰ باشد
طی این ۲۴ ساعت بیمار باید در حالت درازکش باشد و سر در زاویه ۳۰ درجه قرار می گیرد

عوارض عمل جراحی سینه

عوارض زودرس جراحی سینه مثل خون ریزی و عفونت نادر است. بیش ترین مشکلی که بیمار را نگران می کند اسکار برش جراحی و فرم سینه ها بعد از عمل است. گاهی اسکار محل عمل یا فرم سینه نیاز به روتوش دارد. گاهی هاله سینه دچار بی حسی می شود که با گذشت زمان بهبود می یابد. شیردهی در اغلب روش ها حغظ می شود ولی ممکن است ۴۰-۳۰٪ کاهش داشته باشد. گاهی ممکن است سینه بعد از عمل ورم کند و تا چند ماه ادامه پیدا کند.

عوارض جراحي كوچك كردن پستان يا ماموپلاستي به روش فلپ تحتاني

١-
٤.٦درصد باز شدن زخم در محل T برعكس عمل جراحي سينه
كه خودبخود بهبود ميابد
٢-
٣.٣درصد اسكار برجسته محل برشهاي كوچك كردن پستان
٣-
٠/٨درصد نكروز چربي و نكروز نوك پستان و در كل ٨٨.٦ درصد عملهاي كوچك كردن پستان بدون عارصه خواهد بود كه اين خبر خيلي خوبي است

ژنیکوماستی

ژنیگوماستی به معنی بزرگ شدن سینه در مردان می باشد.
بر هم خوردن تعادل هورمون های مردانه و زنانه زمینه ساز ایجاد ژنیکوماستی می شود.علت این عدم تعادل می تواند فیزیولوژیک مثل بلوغ و یا کهولت سن بوده و یا در زمینه استفاده از برخی داروها همانند داروهایی که ورزشکاران برای بدنسازی استفاده می کنند باشد.
ندرتآ مشکلاتی همانند بیماری های تیروئید؛ کبد و یا بیضه ها می تواند سبب ایجاد ژنیکوماستی می شود. اگر ژنیکوماستی بعد از اصلاح شرایط و یا قطع دارو برطرف نشود ممکن است بسته به نظر بیمار نیاز به جراحی سینه پیدا کند.

انواع ژنیکوماستی

در جدول زیر درجات مختلف ژنیکوماستی طبق سایت ژنیکوماستی آمریکا طبقه بندی شده است

نوعتوضیحاتدرجه شدت
۱بافت به اندازه یک دکمه موضعی است که در اطراف آرئول متمرکز شدهبسیار خفیف
۲بزرگ شدن پستان بیش از مرزهای آرئول در حد متوسط و کناره های نامشخصخفیف رو به شدید
۳بزرگ شدن پستان در حد متوسط بیش از مرزهای آرئول و کناره های بیرون زده از پستانخفیف رو به شدید
۴بزرگ شدن پستان کاملا مشخص است با پوست اضافه و ظاهری زنانه که مشخصه پستان زنان استشدید و مشخص

طبق مقاله معتبری که در سال ۲۰۱۳ منتشر شده است مطالعه ای در دانشگاه مشهد انجام شد. ۱۵ بیمار مبتلا به ژنیکوماستی در بین سال های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۱ مورد بررسی قرار گرفتند. بیماران در رده سنی ۱۶ تا ۳۵ سال بودند. ۸ نفر از بیماران نیاز به برش بافت باقیمانده داشتند. که مقدار بافت برداشته شده به طور متوسط حدود ۲۰ گرم بود. از این ۸ نفر ۶ نفر مبتلا به ژنیکوماستی درجه ۲ پیشرفته بودند و ۲ نفر ژنیکوماستی درجه ۳. بر اساس این بررسی برای ژنیکوماستی درجه ۱ و ۲ لیپوساکشن با و یا بدون برش بافت باقیمانده پیشنهاد شد و برای ژنیکوماستی درجه ۳ برش پوست اضافه نیز علاوه بر روش های دیگر پیشنهاد شد.

عوارض ژنیکوماستی

اثر منفی در اعتماد به نفس و سلامت روانی در مردان بالغ. حتی ژنیکوماستی خفیف می تواند اثرات معکوس سایکولوژی در پسر ها داشته باشد. ژنیکوماستی در سن بلوغ شایع است که با زمان بهبود می یابد ولی در ۸ درصد پسر ها باقی می ماند ۶۲ درصد بیماران با ژنیکوماستی بزرگی سینه خفیف تا متوسط دارند ۶۴ درصد پسر های با ژنیکوماستی چاق هستند. افرادی که چاق هستند ممکن است با کاهش وزن بهبود یابند ولی افرادی که بزرگی بافت گلاندولار واقعی دارند تغییری نمی کنند.

ژنیکوماستی چگونه ایجاد می شود؟

معمولا بروز ژنیکوماستی به دلایل زیر است:

  • ازدیاد هورمون استروژن
  • استغاده از استروییدها
  • استفاده یا مداخلات دارویی
  • ایدیوپاتیک یا دلایلی دیگر که هنوز کاملا قطعی نیست

آیا بیمه ها هزینه عمل ژنیکوماستی را تقبل می کنند؟

خیر چون این عمل زیبایی حساب می شود شرکت های بیمه هزینه آن را قبول نمی کنند

یک مطالعه جدید نشان داده افرادی که بزرگی سینه دارند عمل کوچک کردن سینه خطر برای اختلالات مهره و خلفی تنه را کاهش می دهد و حتی باعث کاهش استرس و قسمت پایین ستون فقرات در حال انجام فعالیت فیزیکی می شود.

روش های مختلف جهت درمان ژنیکوماستی پیشنهاد می شود که قابل قبول ترین آن ها شامل:

  1. جراحی
  2. لیپوساکشن
  3. ترکیب جراحی و لیپوساکشن

در عمل جراحی ژنیکوماستی می توان با یک برش کوچک ترانس ارئولار یا یک برش بیضوی در نیمه ی تحتانی ارئول کل بافت این ناحیه را خالی کرد. بهتر است بافت زیر منطقه ارئول کاملا خالی نشود زیرا در این صورت گود رفته می شود. در لیپو ساکشن این منطقه می توان از لیزر لیپولیز نیز کمک گرفت زیرا بافت این ناحیه سفت است و با لیپولیز این عمل راحت تر و موثرتر انجام می شود.

هزینه جراحی سینه

بعد از این که بیمار توسط پزشک متخصص ویزیت شد هزینه نهایی توسط پزشک برآورد می شود که بستگی به وسعت جراحی و نوع پروتز و مرکز جراحی و شرایط فیزیولوژیک بیمار هزینه ها متغییر است. قیمت عمل جراحی زیبایی سینه از ۵ میلیون تومان به بالا محاسبه می شود
برای دریافت اطلاعات بیشتر و اطلاع از هزینه ها و انتخاب بهترین و جدیدترین روش جراحی سینه با مطب خانم دکتر سعادتی تماس بگیرید

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی اولین زن جراح در ایران که جراحی بیماری های نشیمنگاه با لیزر پرتوان را به طور تخصصی و ماهرانه انجام داده اند. ایشان فارغ التحصیل ۱۳۷۸سال از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دارای بورد تخصصی می باشند. ایشان هزاران جراحی موفق با لیزر را طی سالیان طولانی انجام داده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

4 دیدگاه برای “عمل جراحی سینه

  1. علی صفایی گفت:

    سلام.من ۴۲ سال دارم و وزنم ۱۱۲ کیلو گرم هست و از ناحیه شکم چاق هستم و متاسفانه دارای سینهای بزرگ و افتاده
    از چه روشی میتونم که سینه ها و شکم کوچکی داشته باشم

    1. سلام اگر شاخص توده بدن شما در محدوده خطرناک نباشد می توانیم جراحی زیبایی کوچک کردن شکم یا همان ابدومینوپلاستی را همراه با ساکشن و لیپوماتیک برای شما انجام دهیم. همچنین جراحی سینه برای آقایان نیز انجام می شود. به این جراحی ژنیکوماستی آقایان نیز گفته می شود. ممکن است بعد از تخلیه و ساکشن چربی سینه پوست اضافه نیز کاملا صاف و برداشته شود..

  2. زهره گفت:

    سلام آیا امکانش هست که عمل پروتز سینه و تزریق چربی به باسن در یک زمان انجام بشه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *